Saturday 5 April 2014

UNIT AUTOMASI

Unit Automasi PSS adalah bertujuan untuk memudahkan proses katalogan buku, pinjaman dan pemulangan buku dan pencarian maklumat buku.

Unit Automasi dikendalikan oleh 2 orang guru iaitu Pn Serene Siaw Sue Lin dan Pn Nor Zalizam bt Sheikh Ali. Mereka dibantu oleh Pengawas Pusat Sumber yang telah dilatih untuk memproses dan mengkatalogkan bahan-bahan bacaan di Pusat Sumber SMK Cenderawasih.

Jawatankuasa Unit Automasi PSS terdiri daripada pelajar-pelajar tingkatan 4  dan tingkatan 2 seramai 15 orang. Mereka adalah Siti Ruzalina bt Ruslan, Putri Nur Hidayah bt Zainuddin, Nor Afiqah bt Wahid, Nurul Afiqah bt Mat Rozi, Nur Fatin Farisha bt Zulkeple, Siti Nurin Jazlina bt Mohd Rasid, Nur Aimirah Syazwani bt Md Yunan, Nurul Fadhilah bt Abdul Rahman, Puteri Azreen bt Anwar, Nur Aisyah bt Mohd Zulkifli, Nor Hayati  bt Ahmad, Puteri Asfarina bt Affendi Uthrapathe, Muhammad Andy bin Abdullah, Fariez Daniel bin Abdul Rahman dan Che Farez Farhan bin Che Rosle. Mereka bertugas pada setiap hari Isnin, Selasa dan Khamis.

Pusat Sumber SMK Cenderawasih menyediakan lebih kurang 8000 buah bahan bacaan yang merangkumi bacaan fiksyen dan bukan fiksyen.


No comments:

Post a Comment